Tesztek

Moustache Weekend 27 EQ teszt

Fontos leszögezni az elején, hogy a tesztet mi magunk csináltuk, de igyekszünk elfogulatlanok lenni a termékkel kapcsolatban és valahogyan belőni ezt a modellt az e-bike-ok tengerében.

Helyszín: Magyarország 2021-es Erdei MTB túraútvonal győztes Somoskőújfalui - Somosbánya útvonal egy alternatív értelmezésben. Összeségében 25km hosszú kizárólag erdei utat tartalmazó, 500m szintkülönbséget felölelő túra.

1️⃣ Megjelenés:

Ennél a kerékpárnál ez egy izgalmas szempont pláne így az elején. Az alap Weekend egy gyönyörű íveket megáldott fully vázforma ami a színének hála kiemelkedik az E-MTB tengerből. Ez viszont az EQ verzió (EQ=Equipped, magyarán fel van szerelve sárvédővel, világítással és sárhányóval). Egy Monti sárhányóval sosem fog jól kinézni, de talán ennél a verziónál ez kifejezetten jól sikerült. Nem is próbáltuk meg titkolni, hogy ez a bicaj alapvetően egy aszfaltos napi használatban lévő példány. Élesebb szemű olvasóink akár ki is szúrhatták a gyerekülés adapterét a csomagtartón. A konzekvencia ennél a résznél, hogy a funkció oltárán picit fel lett áldozva a szépség, viszont abszolút megéri mert egy szörnyet ülhetünk meg a hétköznapokban kompromisszumok nélkül még egy vérbeli Montit kapunk a Weekenden :)

2️⃣Hatótáv:

Mint mindig most is teljes töltöttséggel vágtunk neki a túrának. A lankásabb részeken általában az elektromotor ki volt kapcsolva, majd a pici és közepes emelkedőkön Eco módban volt a bicaj. E-MTB és Turbó mód kizárólag a nagyon meredek sziklás részeken volt aktív, bár akkor szükség is volt rá!

A túra végére mindössze 10%ot merült az akksi, ami azt jelenti hogy egy egész napos túrára is simán alkalmas lehet! Külön okosság, hogy ha használjuk a beépített térképet akkor kiírja a rendszer hogy az adott útszakaszon milyen rásegítési módban kell hagynunk a bringát ahhoz hogy elegendő legyen az "üzemanyag".

3️⃣ Hajtás:

Essünk túl a száraz tényeken. A Weekend a Bosch Performance motorcsalád egyik legerősebb CX motorját kapta meg. 250W teljesítmény maximálisan 85 nm nyomatékkal. Igazából az erőre sehol sem volt panasz, ami viszont kiemelendő, hogy a rásegítési fokozatok nagyon jól vannak belőve. Kiegészítve a 11 sebességes Deore váltóval mindig nagyon szépen megtalálható az a fokozat ahol kényelmes a tekerés.

És a Lényeg!!!

Ez az E-bike egy állat!!! Közel 60 fokos emelkedőn ami nem kevés gyökérkinövéssel és sziklával volt tarkítva olyan könnyedén mászott felfelé, hogy kapaszkodni kellett. A tesztelő kolléga semmilyen Montis tapasztalattal nem rendelkezett, de egy picit ügyesebb bringás alatt nem igazán van vele legyőzhetetlen akadály! A rugóstagok szépen teszik a dolgukat, kisimítanak mindent ami az utadba kerül.

Tényleg félelmetes hogy mekkora erő rejtőzik egy relatíve kis motorban úgy, hogy ez a bringa alapvetően csak részben Monti, és simán használható boltba járásra!

4️⃣Kényelem:

Terepen nagyon jó szolgálatot tett a kormányról emelhető/csökkenthető magasságú üléscső. Az ülés Montis viszonylattal kényelmes, de azért messze áll egy city bringa adta kényelemtől. A telescopok ügyesek, szépen kimozogják amit ki kell nekik, nem csak lefelé hanem felfelé is.

A kényelem nem az a szempont amit elsősorban keresünk egy Monti esetében, de mivel jelen bringa egy SUV, nem pedig egy átlag Monti így azért nem elhanyagolható.

Összességében "Jó"-ra vizsgázott ebben a szempotban a bringa.

5️⃣ Élmény:

Szunnyadó oroszlán?! Közhelyes ugyan, de talán ez az ami a legjobban ráillik a Weekendre. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy egy Magyar viszonylatban közepesen nehéz terep volt neki olyan könnyű mintha aszfalton kellett volna gurulnia, úgy hogy abszolút alkalmas városi, mindennapi közlekedésre.

Az okos rendszere elképesztő! Megtervezi nekünk az utat, kalkulál, kijelez, és irányít. Autókat megszégyenítő módón működik a navigációja, ami az utolsó csapást is ismeri az erdőben.

Remek pár órát töltöttünk vele a szabadban!

Összegezés:

A Weekend kiváló választás mindenkinek aki egy picit többre vágyik mint a néhány kilométeres tekerés aszfalton. Érdemes kipróbálni, mert valóban olyan élményt nyújt ami idegen egy hagyományos bicikliken szocializálódott személynek. A Test and Smile szolgáltatásunk keretein belül te is kipróbálhatod! :)
Moustache Lundi 27.1 teszt

Helyszín: Eger - Felsőtárkány - Eger útvonal, végig kerékpár úton. A túra teljese hossza 28km, teljes szintkülönbsége pedig 200m.
Az Egri rész kifejezetten lapos, viszont a Felsőtárkányi részen meg kell mászni egy komolyabb emelkedőkkel tarkított hegyet, hogy eljuthassunk a kis tóig, ahol a jutalmunk finom házi rétes és kávé:)

1️⃣ Megjelenés:

A Lundi egy megosztó forma ez kétségtelen, azonban a mi szemünknek az egyik legszebb kerékpár a szortimentünkben. Fontos, hogy egyedi formája nem elsősorban felvágás, hanem sokkal inkább funkciók adta sajátosság. Egyértelműen a Choppereket idéző kormányra utalunk, aminek hála végig egyenes háttal ül az ember. Szögletes váz elemei hatására robosztus hatást kelt, amit a küklopszokat idéző lámpája tompít! Hab a tortán, hogy kifejezetten izgalmas színekben rendelhető!

2️⃣Hatótáv:

100% töltöttséggel vágtunk neki a rövid tesztünknek, és a végére több mint 80% maradt a gépben 27 km elteltével. Impresszív! Az emelkedős részeken maximális vagy az alatti (5-4) rásegítéssel használtuk, míg a laposabb részeken a legkisebb 1-es módban volt a bringa. Ilyen felhasználás mellett is tudja a gyári 80-100km-t.

3️⃣ Hajtás:

Ebben a kerékpárban egy Bosch Active Line Plus motor muzsikál, ami a Bosch motor család lépő szintjének a tetején helyezkedik el. Ezt egészíti ki egy Shimano Deore váltó ami 10 sebesség közti váltás tesz lehetővé. Alapvetően ez a hajtás városi közlekedésre szánták, és nem "hegymászásra", ennek ellenére annyira jól teljesített, hogy tolta le az előre haladó egyébként Performance Line motoros Moustache Weekendet:)
Már már művészi, ahogyan a váltó kiegészíti az elektromos hajtást, lehetővé téve az egész alacsony sebességes manőverezéstől, a 25-30km/h-s száguldozást.

4️⃣Kényelem:

A Bringa tervezésénél a szépség mellett a kényelem volt a fő szempont. Az üléspozíció, a kormány hajlása, a kijelző helye mind úgy van kialakítva hogy sofőrje a legkényelmesebb módon tudja használni! Bár lengéscsillapító nincs benne, azért a rugós üléscsöve jelentősen hozzájárul a zökkenőmentes utazáshoz. Ballonos és széles gumijai elegendő stabilitást adnak ahhoz, hogy ez kezesbárány legyen a kezünk alatt!

5️⃣ Élmény:

Tapasztalt e-bikeosként is jó érzéssel raktuk le a bicajt. A Zaarden filozófiája, hogy a kerékpárnak úgy kell viselkednie mint egy meghosszabbított végtag és ez a bringa ezt tudta. Kezelőpaneljét 5 perc alatt megszokja az ember és ténylegesen hozza azt amire az elektromos kerékpárok teremtve lettek. Nagy hatótáv, a bringázás élménye de szenvedés és izzadság nélkül!

Összegezés:

Gyönyörű kerékpár ami lehet hobby tárgy, vagy közlekedő eszköz, mert mindkettőnek alkalmas. Nem elhanyagolandó, hogy a Lundi család több modellel is rendelkezik, amik között egészen biztosan megtalálod a legmegfelelőbbet!
Tenways AGO X teszt

Helyszín: Eger és vonzáskörzete. Bizonyára mindenki tudja, hogy Eger utcáin elég sok emelkedő és lejtő található. Tökéletesen ideális terep ez egy hasonló bringának mint az AGO X. Az útvonalunk érintett hegyet, utcát, murvás ösvényt és a Dobó teret is! A túra hossza 27km volt
Egyéb tényezők: A bringák hatótávját és teljesítményét nagyban befolyásolják a külső tényezők. Ezt mi egy nyugodt vasárnap reggel, 22 fokban ejtettük meg, egy csodaszép kisfickóval a gyerekülésben. (Kb 12 kg plusz súly).
Most hogy letisztáztuk az alapokat, kezdjük is meg az ismertetést az alábbi szempontok szerint!

1️⃣ Megjelenés:
Ez természetesen a legszubjektívabb pontja a tesztünknek, és mi magunk nem is akarunk állást foglalni de tény, hogy mindenki megnézte okával a bicajt aki mellett csak elmentünk! A legkonzervatívabb színben volt nálunk, de így is egy jelenség az utakon!

2️⃣Hatótáv:
100% töltöttséggel vágtunk neki a rövid tesztünknek, és a végére több mint 80% maradt a gépben 27 km elteltével. Impresszív! Az emelkedős részeken maximális vagy az alatti (5-4) rásegítéssel használtuk, míg a laposabb részeken a legkisebb 1-es módban volt a bringa. A főteren teljesen kikapcsoltuk az elektromotor, és úgy suhantunk keresztül, mivel így is szinte teljes értékben használható!

3️⃣ Hajtás:
Ebben a kerékpárban egy Bafang motor található nyomaték szenzorral amit egy Shimano Deore 10 sebességes váltó egészít ki. A rásegítés 5 fokozata és a sebesség váltó adta további 10 tökéletesen elegendő volt olyan terepen ahol kisebb motoros autók igencsak szenvedtek mellettünk. A hajtása reszponzív és kellemes, de el is érkezünk ezzel az egyetlen negatívumhoz. A Bafang motor kissé hangos, A Tenways másik két modelljében található Mivice motor sokkal halkabb. Ezt a részt könnyen megszokja a fülünk, 1-2 kilométer után de nem mehetünk azért szó nélkül el mellette. Egyébként a rásegítési fokozatok nagyon jól vannak belőve és pillanatok alatt magabiztosan váltogatjuk a fokozatokat.

4️⃣Kényelem:
A kijelzője pontosan elegendő. Lengéscsillapítása, valamint a villának a testreszabhatósága okán szinte bárkinek kényelmes lehet. Széles és vastag gumijai miatt “mindenen átmegy” érzése van az embernek. Az ülése viszont a táv végére törte a fenekünket. Ez megszokás kérdése, de aki szereti a kényelmes széles üléseket annak érdemes még az elején cserélnie.

Összegezés:
Egy kifejezetten látványos és nagyon jó élményt nyújtó bringa szinte minden terepen. Nem véletlenül adták ennek a kategóriának a SUV nevet. Hajtása szofisztikált, kellemes. Ilyen minőséget több százezer forint pluszért kap csak az ember a nagyobb nevű gyártóktól. Aki nyitott rà, annak érdemes vetnie egy pillantást erre a modellre mert egy nagyon izgalmas eleme az e-bike piacnak.